Nieuw Voetbaltechnisch Beleidsplan V.V. “Steenbergen”

Het bestuur heeft onlangs ingestemd met het nieuwe voetbal technisch beleidsplan voor V.V. “Steenbergen”. Het beleidsplan, onder verantwoordelijkheid van de technische commissie opgesteld, geeft aan welke stappen de club de komende 5 jaar wil zetten bij de jeugd en bij de senioren. Het lijvige stuk is samen te brengen in drie woorden: duidelijkheid, eenheid en kwaliteit. Het plan moet duidelijkheid bieden over de ambities van de club en wat dit van leden vraagt en het beoogt op die manier de saamhorigheid te stimuleren. In de plannen wordt bijvoorbeeld de (voetbaltechnische) ondersteuning van trainers flink verbeterd en is de besluitvorming over voetbaltechnische zaken duidelijker ingericht. Het doel is samen de vereniging als geheel naar een hoger plan te tillen.

Omdat het om een groot bestand gaat, is het beleidsplan helaas (nog) niet digitaal via de website te raadplegen. Bijgaand wel een one pager met de belangrijkste punten.

Trainers en leiders hebben het volledige beleidsplan per mail of app ontvangen. Anderen die het stuk willen lezen kunnen dit opvragen bij de technische commissie via tc@vvsteenbergen.nl.

Wat kun je allemaal terugvinden in het VTB:

1. Historie van onze voetbalvereniging
  2. Visie op gebied van mens, geld en faciliteiten
  3. Duidelijke begeleidingsstructuur incl. taken en verantwoordelijkheden van functiehouders
  4. Onderscheid tussen ‘recreatief’ & ‘prestatief’ op verschillende facetten binnen onze vereniging
  5. Visie op trainingen & trainers
  6. Visie op speelwijze en spelprincipes binnen de leeftijdsgroepen (pupillen / junioren / senioren)
  7. Commissie Gezond verstand & vertrouwenspersoon binnen onze vereniging

Pijlers van VTB
    – Gelijke kansen voor iedereen (a.d.h.v. visie KNVB)
    – Techniek boven kracht (teams samenstellen o.b.v. technische vaardigheden)
    – Geen selectieteams t/m JO12 (opleiden en ontwikkelen staat boven maximale resultaat)

Focuspunten van de Technische commissie (TC) voor de komende periode
    – Introduceren van het VTB.
    – Leeftijd coördinatoren ondersteunen bij formeren teamindelingen seizoen 24/25.
    – Introduceren speler volgsysteem (technische vaardigheden vastleggen en monitoren)
    – Faciliteren van opleidingsmogelijkheden voor trainers (aanbieden van trainersopleidingen

Heb je vragen voor de TC, dan kan dit per mail naar tc@vvsteenbergen.nl