Pannakooi

De Ronde Tafel is een groep jonge mannen uit verschillende beroepsgroepen met een maximale leeftijd van 40 jaar. 1 x in de 2 weken komen ze samen om van elkaar te leren en zich daarnaast in te zetten voor het goede doel.

Initiatiefnemer en lid van RT137 Tijn Stoeldraijer, die ook trainer is van de JO8-1 (seizoen 2018/2019), komt veel bij andere voetbalverenigingen en het viel hem op dat veel voetbalverenigingen een pannakooi of iets soortgelijks hadden staan.

Dit intrigeerde hem waarna hij op Marktplaats op een 2e hands pannakooi stuitte. Hij twijfelde geen moment en besloot deze te kopen en op te halen in Alphen Aan de Rijn, samen met zijn tafelvrienden Frans Robbe en Gert Hamelink. Eenmaal opgehaald en bij V.V. “Steenbergen” aangekomen was het duidelijk dat de kooi opgeknapt moest worden om een mooie aanvulling te zijn op ons sportpark. V.V. “Steenbergen”-sponsor Nico van Schilt (NVS Techniek) heeft in zijn netwerk wel eens contact met Geuze Metaalconserveren in Sint Maartensdijk en zij waren direct enthousiast: zij zijn bereid om gratis de pannakooi te zandstralen en poedercoaten. De kleurbepaling was aan Tijn en hij heeft natuurlijk gekozen voor de clubkleuren van V.V. “Steenbergen” (zo`n kans krijg je maar 1 keer, dacht hij!)

Vergunning
Daarna heeft Nico contact opgenomen met de Gemeente Steenbergen i.v.m. eventuele vergunningen: de gemeente bepaalde dat het van belang was dat de bewoners die langs de groenstrook van het kunstgrasveld wonen hiervan schriftelijk toestemming moesten geven. Hierop is Tijn in zijn VV Steenbergen-jasje langs de deuren gegaan om het verhaal uit te leggen en om akkoord te vragen middels een handtekening, waarbij vele buurtbewoners zeer enthousiast reageerden en eenieder toestemming gaf! Nu moest er nog een gat gegraven worden en dit moest ook afgevoerd worden, daarna moest dit gat weer worden opgevuld door ophoogzand. Julien van Meer (JVM Tuinen, sponsor en ook lid van RT137) boorde zijn netwerk aan en kwam al snel bij John Vos Grondverzet uit: ook dit bedrijf bood zijn diensten gratis aan!

Vervolgens moest er uiteraard een ondergrond komen en heeft wederom Julien geregeld dat Den Engelsman Sierbestrating gratis het kunstgras leverde! Om een pannakooi te plaatsen zijn ook opsluitbanden nodig, welke Nico via de Gemeente Steenbergen heeft gekregen. De laatste stap die nog genomen moest worden was het daadwerkelijk plaatsen van de pannakooi. JVM tuinen heeft dit op zich genomen met behulp van de spierballen van de RT137 leden. Alle bedrijven die hier hun medewerking aan hebben verleend zijn terug te vinden via sponsorbordjes die aan de pannakooi hangen, met medewerking van ABS reclame.

Doordat zoveel bedrijven gratis hun diensten hebben verleend bleef er nog budget over, deze is besteed aan 10 nieuwe voetballen voor de jeugd van V.V. “Steenbergen”. We kunnen hier spreken van een prachtig collectief van mensen die V.V. “Steenbergen” duidelijk een warm hart toedragen. Wij danken dan ook alle betrokkenen ontzettend voor hun medewerking en bijdragen en nodigen iedereen uit om gebruik te maken van de nieuwe pannakooi, gesitueerd naast veld 1!