Kabouters

Heeft uw dochter/zoon interesse om bij V.V. “Steenbergen” te komen voetballen (het kan al vanaf 4 jaar), of bent u gewoon nieuwsgierig naar wat onze vereniging u kan bieden? Neem dan vrijblijvend contact op per mail (jeugdcommissie@vvsteenbergen.nl) of kom gerust eens langs om te bespreken welke mogelijkheden wij u kunnen bieden (bijv. proeftrainingen).

Onder 7
JO7-1

Onder 6
JO6-1

Trainingen
De wekelijkse trainingen zijn enorm geschikt voor kinderen die niet kunnen wachten om te gaan voetballen en zodra het kan met een bal bezig zijn. Bijna de gehele training hebben de jonge talenten een eigen bal. Een uur lang worden er diverse spelletjes gedaan waarbij ze altijd met de bal en hun coördinatie bezig zijn. Van dribbelen tot gooien, kappen en draaien. Op deze manier leren ze wat de bal doet wanneer deze jonge talentjes er iets mee doen en werken ze als het ware ‘samen met de bal’. De vooruitgang op basis van slechts enkele trainingen is verbazingwekkend groot, van wegschieten op het eerste moment naar de eerste dribbels na enkele weken. Daarnaast sluit het goed aan bij de behoefte om op jonge leeftijd meer te sporten, nu buitenspelen minder vanzelfsprekend is.

Na afloop van de oefeningen met de bal wordt er nog een partijvorm gespeeld, waarin de trainers ervoor zorgen dat iedereen voldoende aan de bal komt, om ze spelenderwijs voor te bereiden op het ‘echte’ werk.

Daarnaast organiseert V.V. “Steenbergen” aan het einde van elk seizoen enkele proeftrainingen voor geïnteresseerde pupillen.

Activiteiten kabouters V.V. “Steenbergen”
– Schoonstad Kick-Off dag
– Sinterklaasavond
– Autoschade van Gils Jeugd Zomeravondvoetbal