Autoschade van Gils Zomeravondvoetbal

Het programma voor het Autoschade van Gils Zomeravondvoetbal 2022 is bekend! 3 poules van 4 teams bij de heren en 1 damespoule met 3 teams zullen komende vrijdag (17 juni) van start gaan!

Divisie 1: Van Gils Autoschade, Stukadoorsbedrijf Verwijs, FC Stimberregun en Verbeek Boomkwekerijen
Divisie 2: Kazooie FC, Greeneggtotaal.nl, Loupe (Quality Services) en De Schatkamer van Steenbergen
Divisie 3: Van Der Riet Totaalbouw, Zorgwijzer.nl, Marina Bar en Huisje op Wielen
Dames: SV Smerdiek Dames, Steenbergen VR1 en Steenbergen VR2

Alle teams zullen 1 keer tegen elkaar spelen, voor de dames is er naast de reguliere wedstrijd (die meetelt voor de competitie) op de afsluitende speelavond op vrijdag 8 juli ook een toernooivorm, zodat ook zij aan 3 avonden spelplezier komen.

Hier vinden jullie het definitieve programma, kijk ook goed wanneer je aan de beurt bent om te fluiten!

Aanpassingen spelopzet
De spelopzet zal in 2022 onveranderd blijven: 7 tegen 7 op het kunstgrasveld van het Gemeentelijk Sportpark aan de Seringenlaan, duels zullen 2 maal 25 minuten duren en uitsluitend plaats vinden op donderdag- of vrijdagavond (aftrap tussen 19.00u en 21.00u). Je zal als team nooit meer dan 1 duel per week moeten spelen, uitzonderingen (bijv. afgelasting door onweer) voorbehouden.

Reglementen
De reglementen blijven hetzelfde, met als aandachtspunt dat keepers een achterbal niet uit de handen mogen trappen (drop-kick) en slidings niet bij voorbaat verboden worden in de nieuwe editie: de scheidsrechter van dienst bepaald zelf waar de grens hiervan ligt, maar we adviseren het zeker niet gezien het sportieve karakter dat we als organisatie en vereniging willen behouden bij de Autoschade van Gils Zomeravond-competities.

Arbitrage
Nieuw in 2022 ten opzichte van de voorgaande edities is dat de teams elkaars duel fluiten: elk deelnemend team levert dan ook voor 1 of 2 duels een arbiter (verplicht!).

Invallen
Een jaarlijks terugkerend punt, wat bij sommige teams wat irritatie (gevoel van onrecht) opwekt tijdens het toernooi. De organisatie heeft dit uitgebreid besproken en is tot het volgende voorstel gekomen, waarin de teamcaptains een grotere rol gaan spelen:

‘Invallen’ is toegestaan bij spelerstekorten, mits uiterlijk een dag voorafgaand aan het duel de ’teamcaptain’ van de tegenstander hiermee akkoord is gegaan. Deze afspraak dient op dat moment ook aan de organisatie bevestigd te worden.

Wel verwachten we dat de teamcaptains inmiddels weten wat je aan je teamleden hebt en op de hoogte zijn van het feit dat je op donderdag- en vrijdagavond kan spelen, dus moet zorgen dat je spelers benaderd die in de regel op deze avonden geen verplichtingen hebben.

Aanwezigheid organisatie
Elke speelavond zal er iemand van de (dit seizoen verder uitgebreide) organisatie van de eerste balomwenteling tot het laatste fluitsignaal aanwezig zijn. Hij/zij zal behalve aanspreekpunt, ook zorg dragen voor de ontvangst van de arbiter, het registreren van de uitslagen en het beheer van de wedstrijdballen. Vanaf 2018 zal de aanwezige beter herkenbaar zijn door het dragen van een vest/jack van de organisatie.