Supportersvereniging

Doel van de supportersvereniging
Het ondersteunen van V.V. “Steenbergen” in de ruimste zin des woords. Hiermee samenhangend het verstevigen van de onderlinge band tussen de supporters en leden van V.V. “Steenbergen”.

Wat verwachten wij?
Sportief en positief gedrag

Wat mag jij als lid verwachten?
Het organiseren en/of sponsoren van activiteiten voor alle leden én van alle teams van V.V. “Steenbergen”
– Oliebollenbingo
– Feestavond
– Snertwedstrijd (carnavalszondag)
– Sponsoring aan V.V. “Steenbergen” en het BKS Sport- en Bedrijfskleding Jeugdvoetbaltoernooi
– Drive-in-show na diverse wedstrijden van het eerste elftal

Historie
De Supportersvereniging V.V. “Steenbergen” bestaat nu al weer bijna 40 jaar. Het begon allemaal in 1982 toen, op dinsdag 5 januari, de eerste bestuursvergadering een feit was. Het bestuur bestond toen uit vijf personen: voorzitter Dhr. M. de Ron, secretaresse Mevr. D. Krijntjes, penningmeester Dhr. A. Bruynseels, en leden Dhr. J. Hagens en Dhr. G. Ligtenberg. Toenmalig voorzitter van V.V. “Steenbergen”, Dhr. H. v. Meer, tijdens de vergadering een afgevaardigde van de club, had eerst nog zijn twijfels over een supportersvereniging; “Als ik heel eerlijk moet zijn, zag ik het in het begin helemaal niet zo zitten. Doch wanneer ik dit bestuur hier aan tafel zie zitten, ben ik ervan overtuigd, dat de leden op de algemene ledenvergadering van 29 december 1981 goed en serieus hebben gekozen. Met dit bestuur moet het mogelijk zijn om een supportersclub te runnen.”

Het aanleggen van de lichtinstallatie rondom veld 1, met de openingswedstrijd tegen FC Antwerp in 1988 en de bouw van de tribune aan het hoofdveld in 1991, met een promotie naar de 2e klasse als inwijding waren enkele hoogtepunten uit die eerste periode van de supportersvereniging.

Helaas, ondanks vele mooie jaren, was eind 1999 het vuurtje bijna gedoofd voor onze supportersclub. Door allerlei omstandigheden draaide de supportersvereniging op een laag pitje. Als enig bestuurslid hield Mevr. T. de Groen Supportersvereniging V.V. “Steenbergen” nog net in leven!

Gelukkig waren er begin 2001 een paar enthousiaste supporters, die dit niet over zijn kant konden laten gaan en wilden de supportersclub weer vers, ‘nieuw’ leven inblazen. Dhr. E. de Greef, Dhr. M. Buuron, Mevr. A. Verhoeven, Dhr. B. Gladdines, Dhr. A. Bus en Dhr. P. de Wit startten vol goede moed met dit nieuwe hoofdstuk.

Sinds 2013 is er een speciale “divisie” van de supportersclub bij gekomen: de mini-supportersvereniging.

Eind 2016 vond er wederom een wisseling van de wacht plaats. Na jaren trouwe dienst stopten Klaas de Wit en Monique Kolkhuis Tanke, terwijl er gedurende 2014 en 2015 al enkele bestuursleden waren gestopt. Zittend bestuurslid Jack vd Ree schoof door naar de voorzitterspositie, terwijl er met Bart Heshof (penningmeester), Francis van Fessem, Dennis van Schilt en Hein Veraart (secretaris) nieuw elan in het bestuur kwam.

In januari 2021 heeft er een wisseling in het bestuur heeft plaats gevonden. Hein Veraart en Dennis van Schilt hebben afscheid genomen van het bestuur en vanaf 1 januari 2021 heeft Levi van der Ree toegang genomen tot het bestuur als de nieuwe secretaris. In 2022 zal de supportersvereniging hun 40e verjaardag vieren en een jaar later zullen zij wederom een reden voor een feest vinden voor de 90e verjaardag van de club.

In 2020 verwierf de Snertwedstrijd provinciale bekendheid, toen Omroep Brabant Radio aanwezig was bij de wedstrijd op de Carnavalszondag.

Wil je het fragment terughoren op Omroep Brabant? Klik dan op de onderste link:

luister van minuut 45:18 – 47:10

40 jarig bestaan Supportersvereniging
In 2022 vierde de Supportersvereniging het 40-jarig bestaan. Op zaterdag 28 mei vond na 2 jaar afwezigheid de feestavond weer plaats, waarbij het bestuur van de Supportersvereniging verrast werd met een mooie vlag met daarop het nieuwe logo van de Supportersvereniging!