Pi-Air Tribune

De tribune aan het hoofdveld op het Gemeentelijk Sportpark Seringenlaan is gerealiseerd in oktober 1991. De tribune beschikt over een flexibel aantal zitplaatsen, daar er geen stoelen maar banken zijn geplaatst als zitvoorziening. In de tribune kun je naast droog, op warme dag ook uit de zon plaats nemen.

Pierre van Hooijdonk
In maart 2008 is de tribune vernoemd naar Pierre van Hooijdonk, de bekendste speler die V.V. “Steenbergen” heeft voortgebracht.

Boven Matthe van Kelle (NAC & Excelsior) en Rien Plasmans (Feyenoord, FC Den Bosch, Excelsior & FC Twente) is Pierre van Hooijdonk veruit de bekendste voetballer die V.V. “Steenbergen” heeft voortgebracht.

Na zijn tijd bij V.V. “Steenbergen” volgde hij zijn weg langs RBC, NAC, Celtic (Schotland), Nottingham Forest (Engeland), Vitesse, Benfica (Portugal), Feyenoord, Fenerbahce (Turkije), weer NAC Breda en tot slot Feyenoord. Tussen 1994 en 2004 speelde hij ook 46 interlands (14 treffers). Hij werd 4e op het WK in 1998 (3 duels in actie, 1 goal) en kwam 2 keer in actie op het EK in 2004. Hij werd topscorer van Schotland (1996, 26 goals voor Celtic), de Eredivisie (2002, 24 goals voor Feyenoord) en UEFA Cup (2002, 8 goals voor Feyenoord). Dat laatste toernooi won hij dat seizoen ook, mede door enkele femonale vrije trappen tegen SC Freiburg, Internazionale, een kopbal tegen PSV en twee treffers in de finale tegen Borussia Dortmund.

Mede daardoor werd hij in 2002 verkozen tot Nederlands Voetballer van het Jaar en schaarde zich daarmee in een illuster rijtje met o.a. Ruud Gullit, Marco van Basten, Ronald Koeman, Romario, Dennis Bergkamp, Jaap Stam en Ruud van Nistelrooy.

In 1994/95 (Celtic, Schotland), 2003/04 & 2004/05 (beide Fenerbahce, Turkije) werd hij landskampioen, in seizoen 1997/1998 werd Division One (het huidige Championship) gewonnen met Nottingham Forest (Engeland). Pierre werd dat seizoen gedeeld topscorer met 29 treffers.

Na zijn loopbaan als prof keerde Pierre terug bij V.V. “Steenbergen”, waarin hij samen met boezemvriend en nieuwe leider Jean-Paul de Groot het toenmalige 4e elftal vorm gaf. Nu is hij columnist van maandblad NUSport, weekblad Voetbal International en schuift hij regelmatig aan als analist bij Studio Voetbal (NPO).

Tijdens het 70-jarig bestaan van V.V. “Steenbergen” in 2003 schonk Pierre zijn wedstrijdshirt van de interland tussen het Nederlands Elftal en Tsjechië (29 maart 2003, 1-1), dat tot op de dag van vandaag te zien is in de kantine van V.V. “Steenbergen”.

Albert Heijn Achterberg
In mei 2017 heeft Albert Heijn Achterberg de tribune een nieuwe smoel gegeven. Door over de gehele breedte aan de rand van het dak nieuwe borden te hangen, krijgt de Pi-Air tribune weer de uitstraling van weleer. Het plan is direct opgevat om de tribune zelf ook een upgrade te geven de jaren hierna.

Tegenover het Pi-Air tribune staat sinds juni 2017 ook een nieuw scorebord, mede mogelijk gemaakt door de opbrengst van de ‘kantinebal-bord actie’ en de blauw-wit goal loterij, voor het bijbehorende frame danken wij Van Der Riet Totaalbouw De Heen.

Aanpassing 2018
Samen met behulp van onderstaande sponsors en de onderhoudsploeg is gedurende 2018 de Pi-Air Tribune vernieuwd. De houten banken zijn vervangen door kuipstoeltjes, de platen aan de zijkant zijn vervangen en de tribune is opnieuw geverfd.

Albert Heijn Achterberg, ACB Autolakken, Brabant Installatie Techniek B.V., DEVOTRA B.V., Donex B.V., Klusbedrijf van Bers, Schoonstad Steenbergen, Sign Parters, Supportersvereniging V.V. “Steenbergen” & Bouwbedrijf Verkaart.