Vrijwilliger van het Jaar

Reglement & Criteria – Vrijwilliger van het Jaar v.v. ‘’Steenbergen’’

In Nederland zijn vrijwilligers van groot belang. Zo ook bij V.V. “Steenbergen”. Zonder de vrijwilligers binnen de verschillende gelederen zouden wij als V.V. “Steenbergen” moeite hebben te bestaan. V.V. “Steenbergen” wil daarom graag jaarlijks een stimulans geven aan onze hard werkende vrijwilligers van onze voetbalvereniging.

Daarom is besloten tot het jaarlijks benoemen van een ‘vrijwilliger van het jaar’. Vrijwilligers van V.V. “Steenbergen” kunnen genomineerd worden. Hierbij zijn bestuursleden van V.V. “Steenbergen” uitgesloten voor de verkiezing.

De prijs voor ‘vrijwilliger van het jaar’ wordt jaarlijks uitgereikt door V.V. “Steenbergen” aan een vrijwilliger, die zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor de vereniging.

De volgende partijen kunnen een kandidaat voordragen:

• Bestuursleden V.V. “Steenbergen”
  • Commissieleden V.V. “Steenbergen”
  • Ereleden van V.V. “Steenbergen”
  • Leden van V.V. “Steenbergen”

De voordracht dient mondeling / schriftelijk ingediend te worden bij één van de bestuursleden van V.V. “Steenbergen”. Om een aanmelding voor de ‘vrijwilliger van het jaar’ te doen dient aan de onderstaande criteria te worden voldaan:

• De kandidaat heeft een opmerkelijke inzet geleverd voor één of meerdere verenigingsactiviteiten.
  • De vrijwilliger is de afgelopen twee jaar niet tot “vrijwilliger van het jaar” van V.V. “Steenbergen” gekozen
  • Een onderscheiding voor vrijwilliger van het jaar kan niet toegekend worden op basis van eerder gehonoreerde (onderscheiden) verdiensten.

Jury Criteria:
De winnaar van de “Vrijwilliger van het jaar” is de vrijwilliger die op basis van een unaniem besluit door het bestuur van v.v. ‘’Steenbergen’’ wordt gekozen.

Prijs & Uitreiking:
De prijs voor de winnaar bestaat uit een oorkonde Vrijwilliger van het jaar van V.V. “Steenbergen”
een vernoeming op onze communicatiekanalen en een cadeaubon ter waarde van €100,-. Alle genomineerden worden in het zonnetje gezet door V.V. “Steenbergen”.

De uitreiking van de vrijwilligersprijs vindt jaarlijks plaats op de vrijwilligersavond door de voorzitter van V.V. “Steenbergen” en/of een ander bestuurslid.

Kandidatuur:
Hoe meld je een vrijwilliger aan? Ken je iemand, die de titel ‘vrijwilliger van het jaar’ verdient? Meld deze persoon dan aan voor de verkiezing bij een van de bestuursleden van V.V. “Steenbergen”. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk voorzitter@vvsteenbergen.nl. Dit uiterlijk vier weken voor de vrijwilligersavond.

Vrijwilliger van het jaar 2023
Tijdens de Vrijwilligersavond op vrijdag 15 maart is Marga Roovers verkozen tot de Vrijwilliger van het Jaar 2023.

Marga, de vrouw van onze voorzitter, is iemand waarvan je echt kunt zeggen dat ze een hele belangrijke stille kracht is. Elke zaterdag lopen er honderden fanatieke voetballers en voetbalsters rond op ons sportpark. Door de juiste kleedkamer en veld indeling verloopt dit elke zaterdag weer, door de strakke planning van Marga als een goed rollende bal (om maar even in voetbal termen te blijven). Daarnaast organiseert ze ook in overleg met trainers en leiders diverse oefenwedstrijden. Ook in de kantine is Marga regelmatig te vinden. Zowel voor de bar maar vaker achter de bar want daar kan ze zichzelf nuttig maken voor onze vereniging. Iets waar Marga zich prettig bij voelt.