Sanne Vogelaar – “Ik ben erg benieuwd naar de tegenstanders op zaterdag”

Dit keer geven we in De Pass het woord aan Sanne Vogelaar, sinds de herstart van 2015 actief bij het damesteam van V.V. “Steenbergen” en komend seizoen ook betrokken bij de start van het nieuwe zaalvoetbalteam.

“Ik had nog nooit eerder gevoetbald, hoewel ik het vroeger op de basisschool wel altijd leuk vond. Maartje van Willigen vroeg in haar tijd bij Val Aan al eens of we (samen met tweelingzus Anouk) daar eens mee wilden trainen omdat ze speelsters zochten, de twijfel was toen nog te groot. Toen Steenbergen met een damesteam begon, ben ik samen met wat vriendinnen begonnen. Zeker omdat we toen met meer tegelijk nieuw begonnen hielp dat het in het begin heel erg, ik vond het wel wat spannend.”
In haar carriere mocht ze al 2 keer de schaal omhoog houden, tijdens het debuutseizoen werd de titel al gepakt, in 2018 gebeurde dit opnieuw. “Beide titels waren erg mooi om mee te maken, zeker die in 2018 was een beloning na een spannende competitie. De kampioenswedstrijd op eigen veld tegen directe concurrent VVR maakte het helemaal af, zoiets vergeet je nooit meer natuurlijk. Het was enorm spannend, maar gelukkig konden we feest vieren na afloop.”

Ook het toernooi afgelopen winterstop was zeker een hoogtepunt: de dames deden mee aan de Wintercup Holland in Duinrell. “Daar speelden we tegen teams uit verschillende klassen, helaas vaak wel aan de vroege kant daar er elke avond leuke feestjes waren.”

Overstap zaterdag
De 24-jarige Sanne verhuist met het team mee naar de nieuwe speeldag op zaterdag. “Ik heb het enorm naar mijn zin hier, geen moment getwijfeld om door te gaan, maar ik moest wel even wat regelen met mijn werk op de zaterdagen.”

Er vertrekken helaas enkele speelsters aan het einde van dit seizoen, maar er “Het is jammer dat er zoveel speelsters vertrekken, echter stoppen kwam in mij niet op. Het is altijd enorm gezellig en ook de resultaten en vechtlust in het team helpen daar natuurlijk aan mee. Gelukkig zijn er 5 meiden die van HSC’28 overkomen, want het was nog lang spannend of we het team konden behouden doordat er zoveel dames stopten. Wel zou een keeper nog gewenst zijn, hier zijn we hard naar op zoek.”

Hoewel de zomerstop officieel pas net begonnen is, wordt er door Sanne al reikhalzend uitgekeken naar het nieuwe seizoen. “Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe tegenstanders, op zaterdag gaan we toch andere ploegen tegenkomen en waarschijnlijk ook wat andere regio’s bezoeken, aangezien veel damesteams in onze regio op zondag spelen.”

Sanne speelt haar wedstrijden wel in het blauw-wit, maar trainen doet ze in Tilburg. “Ik woon doordeweeks in Tilburg en ben ‘trainingslid’ bij studentenvereniging TSVV Merlijn, waar ik 1x per week train.”

Niet alleen op het veld, maar ook in de zaal zal Sanne haar opwachting gaan maken komend seizoen. “Via damescoördinator Joost van der Ree werd interesse gepeild en het lijkt me erg interessant. Hoewel ik nog niet precies weet wat mijn aandeel gaat zijn, aangezien ik in Tilburg ‘Rechtsgeleerdheid’ studeer en daar doordeweeks vaak ben, ga ik toch proberen er zo veel mogelijk bij te zijn, hoewel we met 10 dames een goede groep hebben om hieraan te beginnen.”