Autoschade van Gils Zomeravondvoetbal 2017

Date(s) - 01/06/2017 - 14/07/2017

Sportpark Seringenlaan

Categorieën

Vanaf heden kunt u zich inschrijven voor het Autoschade van Gils Zomeravondvoetbal 2017. Trommel uw (voormalige) teamgenoten, collega’s, familie of buurt op en speel van donderdag 1 juni tot en met vrijdag 14 juli bijna elke week een duel, op donderdag óf vrijdag.

Op basis van de inschrijvingsformulieren en kennis van niveau proberen we alle teams zo goed mogelijk in te delen (poules van 6 of 7 teams), zodat iedereen wekelijks een leuke wedstrijd kan spelen! Vorig seizoen hebben er 22 herenteams meegedaan, verdeeld over 3 competities en was er 1 damescompetitie van 6 teams. Zo is het mogelijk om een onderscheid te maken tussen 1e elftalspelers, actieve voetballers en/of reeds gestopte of incidentele voetballers.

De opzet van je team is als volgt: je zoekt minstens 12 spelers (maximaal 15) bij elkaar en verzamelt hun KNVB-nummers of anders geboortedata (voor de verzekering, mocht er onverhoopt toch wat gebeuren). Daarnaast zoek je ook een sponsor die het inschrijfgeld wil voldoen (€ 100,-), in ruil daarvoor kun je je team naar de sponsor vernoemen en/of in zijn tenue spelen. Ook een optie is om zelf een potje in te leggen om het inschrijfgeld bij elkaar te krijgen.

De organisatie (vanuit V.V. “Steenbergen”) regelt voor dit inschrijfgeld dat er wekelijks een arbiter, wedstrijdbal, set hesjes (in geval van gelijke kleuren), kleedkamer en mogelijkheid tot een 3e helft beschikbaar is, laatstgenoemde is misschien wel het belangrijkste gebleken tijdens de eerdere edities. Ook zullen er enkele avonden wat meer aangekleed worden en zal de feestavond extra smoel krijgen, iets waarover je tijdens de competities meer zal horen!

Aanpassingen spelopzet
De spelopzet wordt iets aangepast ten opzichte van eerdere jaren, er wordt nog wel 7 tegen 7 gespeeld op het kunstgrasveld in Steenbergen, de wedstrijden zijn iets ingekort. Duels zullen 2 maal 25 minuten duren en uitsluitend plaats vinden op donderdag- of vrijdagavond (aftrap tussen 19.00u en 21.00u). Je zal als team nooit meer dan 1 duel per week moeten spelen, uitzonderingen (bijv. afgelasting door onweer) voorbehouden. De reglementen blijven ook in grote lijnen hetzelfde, met als uitzondering dat slidings niet bij voorbaat verboden worden in de nieuwe editie: de scheidsrechter van dienst bepaald zelf waar de grens hiervan ligt, maar we adviseren het zeker niet gezien het sportieve karakter dat we als organisatie en vereniging willen behouden bij de Autoschade van Gils Zomeravond-competities.

Wel zal er strenger gelet worden op de deelnemende spelers en spelerslijsten. Tijdens de eerdere edities bleek dat er meerdere malen spelers voor verschillende teams uit kwamen. Inmiddels weet je wat je aan je teamleden hebt en dat je op donderdag- en vrijdag kan spelen, dus moet zorgen dat je spelers vastlegt die op beide avonden geen verplichtingen hebben. Daarom verwachten wij dat iedereen een juiste inschatting van het aantal benodigde spelers kan maken en zullen wij als organisatie hier strenger op controleren.

Elke speelavond zal er iemand van de (dit seizoen verder uitgebreide) organisatie van de eerste balomwenteling tot het laatste fluitsignaal aanwezig zijn, die desgevraagd en/of steekproefsgewijs de deelnemende teams kan controleren. Hij/zij zal behalve aanspreekpunt, ook zorgdragen voor de ontvangst van de arbiter, het registreren van de uitslagen en het beheer van de wedstrijdballen.

Dames
De dames krijgen ook komende editie een aparte competitie, deze zal niet uitsluitend op donderdagavond gespeeld worden, maar ook op de vrijdagavonden ingepland worden zodat er elke speelavond een gemêleerd gezelschap ontstaat.

Het inschrijfformulier vindt u hier en kunt u mailen naar zomeravondvoetbal@vvsteenbergen.nl.

Het reglement voor 2017 vindt u hier.